Підсилювач Primare I25 DAC Black
Primare I25 - це інтегральний підсилювач, що модернізується, 2 х 100 Вт на надшвидких блоках живлення, виконаних за технологією UFPD. Конструкція підсилювача дозволяє забезпечити велику вихідну потужність із низьким рівнем спотворень та зручно керувати всією новою системою Primare 25-ї серії. Завдяки практично миттєвому часу наростання імпульсу надшвидких блоках живлення досягається природне, чисте і живе звучання в розширеному частотному діапазоні, з хорошим запасом по перевантаженню. З екологічної точки зору Primare I25 значно перевершує традиційні конструкції класу А/В, надзвичайно ефективний і не виділяє зайвого тепла. У режимі очікування підсилювач споживає лише 0,3 Вт.
Корпус I25 виконаний з товстої сталі, яка забезпечує міцність та надійність, чудово екранує пристрій та ефективно поглинає вібрації зовнішніх джерел. Для зменшення рівня спотворень секція передусилля розташована на відстані від секції підсилювача потужності та живиться від окремого блоку живлення. Primare I25 оснащений чотирма парами несиметричних вхідних RCA роз'ємів, виходом попереднього підсилювача та виходом для запису. Крім цього, можливості керування системою розширюються завдяки роз'єму RS232, інфрачервоному входу/виходу та релейному виходу.
Всі сигнальні тракти зроблені короткими, наскільки це можливо. Вся обробка сигналу (вибір джерела, регулювання гучності та балансу) виконується виключно у аналоговому форматі. Для регулювання гучності та балансу використовується один атенюатор LM1972. Вибір входів здійснюється за допомогою високоефективних сигнальних реле.
Заслуговує на окрему згадку і підсилювальна секція власної розробки – UFPD другого покоління. Вони формально відносяться до підсилювачів класу D, але в компанії підкреслюють, що цифрова модуляція в них не використовується – вхідний музичний сигнал «нарізається» на широтно-модульовані імпульси аналоговим способом на підвищеній частоті таким чином, щоб через ланцюг зворотного зв'язку, який охоплює і кінцевий LC-фільтр, миттєво вносити корективи для точної відповідності вихідного сигналу оригінальному. До речі, і цей «демодулятор», і вхідний каскад, і блок живлення, який обслуговує UFPD-2, також покращили. На виході сигнал тепер проходить через фільтр з більш високою крутизною та частотою зрізу, початок тракту реалізовано всього на одному операційному підсилювачі, а енергія до підсилювача підводиться за допомогою технології APFC, яка забезпечує ще до випрямлення та стабілізації чисту синусоїду з тією самою частотою та фазою, що й у мережі електроживлення. Невипадково в комплекті додається індикаторна викрутка – перед включенням у розетку треба переконатися, що хитрий блок живлення Primare I25 буде підключений правильно – лише так гарантується коректна робота Active Power Factor Control.
Інженери Primare стверджують, що в UFPD-2 їм вдалося зберегти високу ефективність посилення з мінімальними тепловиділенням, але при цьому позбавитися зростання спотворень зі зростанням відтворюваної частоти, а заодно – і від динамічної нестабільності при підключенні складного навантаження. Перше підтверджуємо без жодних сумнівів - новий шведський апарат звучить дійсно чисто і прозоро, ні в якому разі не напружуючи «цифровими» або ще будь-якими відтінками у верхньому діапазоні. Він має дуже солідний запас потужності, але за динамічним і тональним почерком швидше схожий на аудіофільські підсилювачі класу AB – майже немає замилювання тонких деталей на найменших рівнях, немає якихось привнесених гармонік, немає якихось невиразностей у просторі сцени або у побудові образів . Як одне з джерел ми пробували навіть касетну деку – повне відчуття, що звучить суто аналоговий тракт.
Блок живлення PFC
Хоча імпульсні блоки живлення користуються репутацією галасливих та ненадійних, добре відомі теоретичні переваги заснованої на них конструкції. Це точність регулювання шин, зменшене завдяки високому ККД енергоспоживання та відсутність викидів струму: енергія береться з електромережі за більш тривалий період синусоїдальної хвилі.
Поряд з UFPD Primare використовує в блоці живлення ізольовану технологію PFC (Power Factor Control – "регулювання коефіцієнта потужності"), що управляє струмом, що надходить з електромережі так, що він є чистою синусоїдальною хвилею з тією ж частотою і фазою, що і в електромережі. Це означає, що навіть забір 1000 Вт з електромережі не вплине на інше обладнання в кімнаті. Пристрій стає практично "невидимим" для напруги! Ізолюючий каскад перетворювача працює в режимі відключення при нулі напруги, завдяки чому в амплітудах поза піком міститься мала кількість гармонік, внаслідок чого знижуються електромагнітні перешкоди та забезпечується чисте середовище для роботи підсилювача.
Зручне настановне меню на вакуумному люмінісцентному дисплеї з чотирма рівнями яскравості включає налаштування гучності при включенні підсилювача, встановлення максимальної гучності, функцію найменування входів (до 6 символів) і настроювання гучності та балансу для кожного входу кроками по 1 дБ.
Звучання підсилювача максимально прозоре, без явно вловимого на слух фарбування. Апарат легко оперує різними музичними жанрами, відрізняючись завидним тональним балансом та чітким артикулованим басом. У середній смузі панують зразковий порядок та чистота, слухачеві надається можливість відчути всі нюанси фонограми. Дещо незвично трактується верхній діапазон. При всьому різноманітті мікродинамічних нюансів дисканти часом здаються надто черствими, а шлейф тарілок недостатньо протяжним. Те саме стосується і звукової сцени. На невеликій гучності простір ніби хлопається, а образи дещо втрачають масштабність. Зате на середніх рівнях і вище сцена гранично вивірена, матеріалізація джерел на найвищому рівні.
Плата ЦАП
Ця плата оснащена трьома цифровими входами - ізохронним USB-B (16-24 біт/44,1-96 кГц), TOSLINK (16-24 біт/44,1-192 кГц) і SPDIF (16-24 біт/44,1 -192 кГц) – і дозволяє спрямовувати на підсилювач потокові аудіофайли з комп'ютера.
USB-хаб обслуговує чіпсет, що підтримує прийом даних з частотою дискретизації PCM до 768 кГц/32 біт і DSD 11,2 МГц по входу USB Type B (на вході типу A для флешок та змінних вінчестерів, щоправда, забезпечується зчитування аудіофайлів лише до 192 кГц ). А саме перетворення покладено на AK4497, один із найпередовіших і найдорожчих чіпом у лінійці Asachi Kasei.
Звучення аудіофайлів Hi-Res найвищої якості (як з комп'ютера, так і USB-флешки) стало справжнім одкровенням. ЦАП, побудований на новітній японській мікросхемі, творив якісь дива, витягуючи із записів як всі мікродинамічні нюанси, а й наділяючи їх новим змістом. Ясність основних музичних образів та впізнаваність усіх супутніх фонових складових вийшла з AK4497 на якийсь принципово новий порядок відвертості та щирості. Особливо зазначимо, що ця «добавка дозволу» виявлялася на фонограмах будь-яких жанрів – цікаво та захоплююче зазвучали навіть найпересічніші чи не надто добре зведені записи